La publicitat


                LA PUBLICITAT

      1. Explica el que és la publicitat.






publicitat és una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització, procés de posar un producte en venda utilitzant el màrqueting, tècnica de conèixer el mercat, i així mitjançant canals de difusió, difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar. La publicitat s'ha establert com una tècnica de comunicació massiva imprescindible per al funcionament dels mitjans de comunicació moderns. No només difonen informació i missatges sinó que manté econòmicament molts mitjans per als quals és la principal font d'ingressos. La publicitat investiga i analitza el públic i context social a servint-se de distintes disciplines com la psicologia, sociologia, antropologia, estadística i economia entre altres.
La publicitat és, per damunt de tot, comunicació, sent els seus elements principals un emissor que envia un missatge a través d'uns canals a un receptor amb la intenció de modificar el seu comportament de compra. La publicitat es pot considerar, en la seva transmissió a través dels seus diferents mitjans. La publicitat no només proporciona informació sobre productes concrets, sinó que a més, comunica informació sobre la classe de persones que hem de considerar atractives, els llocs on ens hauria agradar viure i els estàndards que hem d'observar en la manera de vestir, de parlar, etc.


      2. Tipus de publicitat.


1. Publicitat subliminal
2. Publicitat interactiva
3. Publicitat associativa 
4. Publicitat per emplaçament
5. Publicitat a Internet
      3. Estratègies de la publicitat.


Estratègia de contingut: en primer lloc ens basarem en l'eix de comunicació, que té com a finalitat motivar la compra del producte o servei anunciat, per a això hem d'intensificar les motivacions o arguments de compra del receptor, i reduir l'efecte produït pels frens de compra. En aquest punt també analitzarem si la idea o idees creatives compleixen els objectius de transmetre el missatge desitjat, resultant una idea atractiva i fàcil de recordar, associada a aquells atributs positius que necessitem.
Estratègia de codificació: un cop tenim clar el missatge a transmetre, cal transformar-lo a través de codis publicitaris, convertint la idea creativa en un conjunt de missatges visuals i / o sonors que han de comunicar de manera ràpida, eficaç i sintètica el contingut de la nostra comunicació. Aquesta codificació la realitzarem en primer lloc en un anunci base o projecte, i depenent del mitjà en el qual finalment s'emetrà l'anunci final, crearem un 'story-board' (mitjans audiovisuals), un guió de falca (ràdio) o una composició -maqueta (mitjans impresos).

      4. Publica al teu blog un anunci de televisió i un anuncio de revista. Explica'ls. Missatges amagats?

      5. Creus que es diuen mentides als anuncis publicitaris? Per què? Justifica la teva resposta.

Si que es diuen mentides.Així guanyen més dobers si el compres o si el veus per youtube...

Comentarios

Entradas populares