Les propietats textuals

Les propietats textuals

Les propietats textuals


QUÈ VOL DIR QUE UN TEXT ESTÀ BEN ESCRIT?




1- Un text que està ben escrit és aquell que té en compte totes aquestes propietats. Però abans de treballar-se i saber quines característiques o quins elements hem d'observar dins cada una, posem-nos a prova! Creis que ja sabeu escriure bons textos? Tal vegada sí, però anem a comprovar-ho.

- Cada un de vosatres ha d'escriure un microrelat, una història breu entre 180-200 paraules a partir d'una de les obres que a l'enllaç podeu veure. Tot són obres d'artistes catalans. Quina us inspira més per escriure el vostre conte? Podeu fer milions de coses diferents: fer-vos passar per un dels personatges que hi surten o bé ser un altre tipus de narrador.
Abans de posar-vos a escriure feis, primer, una pluja d'idees que contempli el temps, l'espai, els personatges i el fil d'accions que voleu que suceeixin.

3- Reflexionam: és un bon text aquest?




           LA NOIA DE LA FINESTRA, DALÍ
     
Com cada dematí hem despert, m´aixec del llit, vaig al bany hem rent la cara amb aigua freda per despertarme i torn al meu cuarto vaig a la finestra retir les cortines i mir el peissatge. Hi ha la platge i a mes lluny hi ha muntanyes. Em qued mirant al paissatge i sempre ve un ocell cada dematí, jo el deix posarse a la meva finestra i es posa molt cariños amb jo, li dic vaig a berenar i se`n va. I sempre que hi vaig a la finestra del meu cuarto l´ocell apareix. Un dia tenia una cara de pena i cuant el vaig agafar amb la meva mà sa posat a plorar, jo el vaig veure així i lo que vaig fer vai ser dur-lo al meu llit, dur-li de menjar i es va posar content .Jo crec que estave trist perque no tenia res per menjar i es moria de fam. Ara l´ocell no es separa de jo i el tenc a ca meva, li vaig posar de nom Xarrasclet.
                   
                                                                                

3- Es super bon text perquè l´al.lota ajuda al pobre ocell.







Comentarios

Entradas populares